5. Sınıf Öğretim Programı, Arapça olarak verilen eğitimlerde, öğrencilere yoğun bir bilgi bombardımanından çok, onları dil bilgisi kurallarına boğmadan ve "Az Bilgi, Çok Tekrar" ilkesiyle konuşma becerisi kazandırma hedeflenmektedir. Öğrenci, sınıfta aldığı bilgiyi sınıf ortamında defalarca kullanıp tekrar ettikten sonra özümseyerek, bu öğrendiklerini kullanabilme becerisine kavuşmaktadır. Dilin dört temel becerisi olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini eş zamanlı olarak vermeye çalıştığımız eğitimlerimizde uygulamış olduğumuz ortak yazılı ve sözlü sınavlar, bol quizler ve dönem sonu etkinlikleri eğitimlerimizi zengin kılan temel unsurlardandır. Eğitimi sınıf ortamının dışına da taşımak adına mutlaka sınıf dışı etkinliklerin de yer verildiği derslerimizde, yaş gruplarına göre özellikle müzik ve drama ile dil öğretimi kullandığımız en temel yöntemlerimizdendir. Eğitimlerimizde bol oyun ve dil etkinliği ile öğrenciye Arapçayı "sevdirerek öğretme" yöntemi benimsenmiş, öğrencilerin "özgüven" geliştirerek dili "çekinmeden kullanmaları" hedeflenmiştir.
İmam Hatip Ortaokullarında, öğrencilerin hafta içi derslerinde ders verilmek üzere 3 yıllık uzun soluklu bir program uygulanmaktadır. Eğitim ve öğretim dönemlerinde verilen eğitime ek olarak yaz dönemlerinde, yoğunlaştırılmış bir eğitim verilmektedir. Üç yılın sonunda öğrencilerin asgari 2000 saatlik bir eğitimle B2 düzeyinde ve günlük ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılayabilecekleri bir seviyeye ulaşmaları hedeflenmektedir. 5. sınıftan itibaren başlayan takviye eğitim programları, 6 ve 7. sınıfta da devam etmekte, 8. sınıf ise koruma yılı adı altında sadece haftada 2 saatlik pratik uygulamayla icra edilmektedir.